|
Social Media Marketing Specialist II, Global - Converse - Boston Massachusetts
Company: Nike (New) Location: Boston, Massachusetts
Posted On: 01/31/2025
Werde Teil des Converse TeamsBei Converse entdecken wir Potentiale, --berwinden Grenzen und erweitern unsere Horizonte. Unser Unternehmen sucht nach Menschen, die wachsen, denken, tr--umen und gestalten m--chten. Unsere Unternehmenskultur sch--tzt Vielfalt und belohnt Einfallsreichtum. Unsere Marke sucht Menschen, die ihre Ziele erreichen, F--hrungsf--higkeiten haben und den Blick in die Zukunft richten. Bei Converse bringen alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter ihre F--higkeiten ein und nehmen als Team sich st--ndig ver--ndernde Herausforderungen mit Leidenschaft an.Wenn du Menschen gewinnst, geh--rst du zu unsNat--rlich gibt es eine ganze Wissenschaft hinter dem Marketing. Aber dahinter stehen echte Menschen. Mit Bed--rfnissen, W--nschen, Eigenheiten und Tr--umen. Und wir brauchen jemanden, der Menschen gewinnt, der wei--, wie man Menschen findet, die zu uns passen. Die Sch--pfer, Denker und Rebellen, die Converse tragen und sich damit zu Hause f--hlen. Du bist der Mensch, der ihnen zeigt, dass wir genauso sind. Du bist das Bindeglied.WHO YOU'LL WORK WITHThis role reports into the Senior Manager, Global Social Media of Converse. You will partner cross-functionally with Global Brand Engagement, Brand Creative, Digital, Geo-based Marketing, Consumer Communications, and external agency partners.WHO WE ARE LOOKING FORConverse is seeking a Social Media Specialist II to join the Global Marketing team. We are seeking someone tapped into culture with tangible work experience supporting social media campaigns.Qualifications: - Bachelor's degree or equivalent combination of education, experience or training.
- A minimum of 2 years directly relevant work experience.
- Advanced knowledge and understanding of today's most popular social platforms and their place in Gen Z culture.
- Internet junkie, tapped into streetwear/fashion news with the ability to identify social media trends across style, sports, art, music, pop culture, etc., with a particular love of basketball culture.
- Proven experience in social media management and community management for a brand(s), executing a best-in-class engagement strategy with fans/followers.
- Strong writer with the ability to adapt to a brand TOV, embodying brand persona in all outbound messaging.
- Creative thinker with excellent written and communication skills.
- A highly motivated and collaborative worker, able to drive projects forward independently, deliver within tight timelines and work cross-functionally.
- Ability to travel domestically.
- Ability to work in our Boston WHQ 4 days/week.WHAT YOU'LL WORK ON
|
|